Яг одоо тээврийн
хэрэгслийн хамгийн хүчтэй хандлага
нь цахилгаан тээврийн хэрэгсэл рүү чиглэж байна. Бүх орны засгийн газрууд,
бараг бүх автомашин үйлдвэрлэгч компаниуд нүүрстөрөгчийн ялгаруулалтыг
бууруулж, эх дэлхийгээ аврах гэсэн шалтаг дор бүх цахилгаан машиныг боломжит бүх хувилбараар дэмжиж
байна. Үүнд цахилгаан машинд
зориулсан банкны ногоон зээл, зам, зогсоол гэх мэт. Манайд зээлтэй холбоотой
хөнгөлөлт болон 1-р эгнээгээр зорчих хэсэг дээр бусад машинуудыг бодуул давуу
эрхтэй байна.
Байгаль дэлхийд
ээлтэй гэдэг гол танилцуулга дээрээ тоглолт хийж, Үүгээрээ хэн ч үгүйсгэж чадахгүй байгалийг
дээдлэх, хамгаалах үзэл баримтлалыг ашиглан бүх дотоод шаталтат хөдөлгүүрийг халж, эцэст нь цахилгаан тээврийн хэрэгслийг хүлээн зөвшөөрч байгаа нь та бүхнийг залилагч кабалууд солигдоогүй цагт хэзээ ч өөрчлөгдөхгүй бөгөөд
хуурч басамжлах арга нь улам нарийсаар байх болно. Та бүхний өмнөх үе болох Атлант Лемурчуудын үед тэг цэгийн эрчим хүч
буюу байгаль дээрээ байж байдаг үнэгүй эрчим хүчээр ажилдаг тээврийн хэрэгсэл
ашигладаг байсан олон баримт байдаг, харин кабалууд эдгээр баримтуудыг устгаж цааш
хөгжүүлэлгүй нүүрстөрөгчийг ялгаруулдаг буюу бидний нэрлэж заншсанаар угаарын хий ялгаруулж
байгаль дэлхийг бохирдуулдаг машин техникийг дэмжсэн нь цаанаа учиртай. Тухайн улсын
засгийн газарт нь хүртэл нөлөөлж шийдвэр гаргуулж чадаж байгааг хархад хэр том
бүтэц, зохион байгуулттай явдаг болохыг ойлгоход тийм ч хэцүү санагдахгүй байх.
Цахилгаан тээврийн хэрэгсэлийн загвар
сүүлийн үеийн технологиудыг шингээж өгсөн байдаг. Хэдийгээр
энэ нь эхэндээ маш сайхан сонсогдож,
харагдаж
байгаа ч энд олон асуудал бий. Цахилгаан тээврийн хэрэгсэлд ямар ч буруу
зүйл байхгүй, цорын ганц дутагдал нь батерейг юм.
Кабал болон түүний хянадаг засгийн газрууд дотоод шаталтат хөдөлгүүртэй машинаас гарч буй угаарыг
арилгахын тулд цахилгаан тээврийн хэрэгслийг шахаж байгаа боловч экологийн
шалтгаанаар биш юм. Энэ бол зүгээр л шалтаг. Үнийг нь өсгөсөөр шинэ технологиудыг шингээж өгсөн шалтгаанаар
нэмсээр байх болно. Яг Iphone шиг. Iphone анх 2007 онд 499$ орчим байсан бол одоо 1000$ эхэлж байна,
Цахилгаан тээврийн хэрэгсэлийн үнэ цаашдаа байнга өснө. Шалтгаан
нь мэдээж
цөөхөн хүн машинтай болж, бусад нь нийтийн тээврээс хамааралтай болж, өндөр
өртөгтэй учраас цахилгаанаар ажилладаг тээврийн хэрэгсэл авах боломжгүй болно.
Тооцоо судалгаагаар 2035 он гэхэд бүх дотоод
шаталтат хөдөлгүүрийг хориглосон
байх юм.
Кабалын тогтоох гэж буй
шинэ журмаар бол цахилгаан машиныг зөвхөн баячууд л
авах боломжтой, харин дундажаас
доогуур орлоготой ядуу иргэдэд
боломжгүй болно.
Дотоод
шаталтат хөдөлгүүртэй машиныг нь ямар нэгэн худлаа дүрэм журмаа
урьдаа барьж хавчсаар байгаад сэлбэг хэрэгсэл ч нэмж үйлдвэрлэхийг
хориглох юм. Жишээ нь Норвегийн
автомашин борлуулалтын бараг гуравны хоёрыг “Тесла”-ийн машин эзэлсэн байна.
Тус улс дизель болон бензин хөдөлгүүртэй автомашины борлуулалтыг бүрэн
зогсоосон анхны улс болохоор зорьж буй.
Цахилгаан
машин нь цаашдаа олон
нийтийн хүртээл болох боломжгүй
хэтэрхий
үнэтэй болно.
Магад та мөнгөндөө тааруулж чанар
муутай цахилгаан машин худалдаж авах боломжтой, мэдээж энэ нь тийм ч удаан
үргэлжлэхгүй эвдэрэх байх,
эвдэрсэн тохиолдолд засах боломжгүй болох
юм.
Цахилгаан тээврийн хэрэгслийн батерейг
солих боломжтой боловч тэдгээр нь маш үнэтэй тул цоо шинэ цахилгаан машин
худалдаж авах нь илүү хэмнэлттэй болно. Үүнийг
дагаад ийм төрлийн автомашины тоо хогийн саванд асар хурдацтай нэмэгдэх бөгөөд барууны орнуудын өмнөх түүхээс харахад хүнд машин механизм үйлдвэрлэж
байсан мөн аж
үйлдвэрийн орнуудад ч энэ хаягдал
төмрийн оршуулга маш их талбайг эзлэн өргөн тархсан байгааг харж болно. Үүний хамгийн тод жишээ бол Хятадад га-га талбай эзэлдэг хэдэн мянга,
мянгаараа ашиггүй эвдэрсэн цахилгаан машинууд овоолсон, хаягдал машины оршуулга бий. Мөн тэдгээр орхигдсон тээврийн
хэрэгслийг гадаа хариуцах эзэнгүй орхих
үед тэдгээрийн олон эд анги, ялангуяа батерейны хайрцагт байгаа химийн бодисууд
хөрсөнд орж, түүнийг маш ихээр бохирдуулна.
https://www.bloomberg.com/features/2023-china-ev-graveyards/
Бидний байгаа байдлыг
бүр
дордуулахын тулд тусгай хөтөлбөр явж
байдаг гээд өмнө нь хэлсэнг та санаж байгаа, цахилгаан машин
ажиллаж байх үедээ ямар ч утаа ялгаруулдаггүй байж болох ч тэдний хэрэглэж буй
цахилгаан эрчим хүчийг хаа нэг газар үйлдвэрлэх ёстой. Үүнийг үйлдвэрлэх
дэд бүтцэд ч ноцтой уналт ажиглагдаж байна, ялангуяа Европт нүүрс, хий дээр
суурилсан олон цахилгаан станцуудыг хааж, атомын цахилгаан станцуудын хортой хэрэглээ рүү түлхэж байна.
Атомын цахилгаан станцуудыг ажлуулахын тулд шар нунтаг буюу ураныг олборлох ёстой, үүнийгээ олборлохын тулд байгалийг сүйтгэнэ. Ингээд эргээд хортой үйлдлүүдээ цаагуураа дэмжиж хийнэ.
Хэдийгээр тэдгээр нь терраформацийн үйлдвэрүүд бөгөөд сул зогсолттой үед цахилгааны багахан хэсгийг л үйлдвэрлэдэг тул тэдгээр нь шаардлагатай бүх хүчийг үйлдвэрлэдэггүй гэдгийг бид мэднэ. Үүний үр дүнд ЭОЛ эсвэл нарны эрчим хүч гэх мэт өөр өөр эх үүсвэрүүд нь дэлхийн бодит хэрэгцээг хангахад маш бага хэмжээний цахилгаан үйлдвэрлэдэг тул олон нийтэд бэлэн байгаа цахилгааны хэмжээг хязгаарлаж байна.
Нарны эрчим хүч дэлхийн зарим хэсэгт бага хэмжээгээр, ахуйн хэрэглээнд тустай, гэхдээ энэ нь үндэсний эрчим хүчний сүлжээ,
чулуун нүүрс, түлшний
цахилгаан үүсгүүрт үр дүнгүй юм. Тэдний хийж байгаа зүйл мөн их
хэмжээний шувууг устгаж, геноцидын хэмжээнд хүргэж байгаа явдал юм. Шувуудын эко системд нөлөөлснөөр эргээд
бидэнд хортой гэх мэт олон амьтадын ирээдүйд аюул айсуй.
Тэгэхээр экологийн цахилгаан машинууд хүн төрөлхтнийг тэтгэнэ гэж хэлээд байгаа нь хаана байна вэ?
Эцсийн эцэст тэдний хийж байгаа зүйл бол илүү олон
экосистемийг устгаж, дэлхийг удаанаар
бохирдуулах
явдал юм. Хамгийн муу нь энэ нь манай гарагийн дундаж болон доод давхаргын
иргэдэд аль хэдийн хүнд тусаж эдийн засгийг устгахад
тусалж байна.
Мэдээж удахгүй эхлээд цахилгаан машин
үйлдвэрлэгчид цахилгаан автомашины үнийг бууруулж, хүн бүрт хүртээмжтэй болгож болох юм. Цахилгаан тээврийн хэрэгслийн үйлдвэрлэлийн
өртөг маш өндөр байдаг, ялангуяа литийн олборлолтоос хамаардаг тул метал олоход
улам бүр хэцүү болж байгаа тул энэ нь ердөө л боломжгүй юм. Мөн олборлож
буй компаниуд ажилчдынхаа цалинг хэт дутуу төлж, ихэнх тохиолдолд хүүхдийн
хөдөлмөр, боолчлолд оруулдаг
учраас хүний эрхийг зөрчиж байна.
Тиймээс, бодит байдал дээр цахилгаан машин бол үр дүнтэйгээр засах ямар ч боломж харагдахгүй, маш үнэтэй техник
хэрэгсэл болох
юм. Учир нь механикуудын мэдээлснээр эдгээр машинууд нь зөвхөн нарийн мэргэжлийн,
маш үнэтэй оношилгооны программ хангамж, тусгай төхөөрөмжөөс шалтгаалахаас
гадна оншилгоо засвар хийх механик нарийн сургалтанд суухгүй л бол
цахилгаанд цохиулах аймшигтай байдалд
хүргэх юм.
Дараа нь бид өөр нэг бэрхшээлийг олж мэдэх болно: та цахилгаан машинаа гэр
ахуйн цахилгааны залгуурт залгах боломжгүй болно, учир нь авсан цахилгаан машинаа цэнэглэхэд илүү их
цахилгаан хэрэгтэй. Хэн нэгэн тэгэхээр тэр цахилгааныг үйлдвэрлэх хэрэгтэй.
Мөн өөр нэг асуудал: батерей нь маш хүнд тул ямар ч дундаж цахилгаан машин нь
бензинд суурилсан машинаас 30 хувь ба түүнээс дээш жинтэй. Энэ нь
автомашины ослын үед цохилт илүү хүчтэй болж, осол нь үхэлээр дуусах, нэг шатсан бол унтраах ямар ч боломжгүй юм.
Маш хүчтэй химийн цахилгаан гал гарах юм бол унтраахад
их хэмжээний ус эсвэл гал унтраах тусгай химийн бодис шаардагддаг. Одоогоор та бүхэн ихэвчлэн энгийн галын хор ашигладаг.
Хамгийн муу зүйл бол энэ төрлийн галд өртсөн бүх
машинууд хог хаягдал руу очсны дараа ч долоо хоног, сарын дараа дахин
гал гарах боломжтой байдаг бөгөөд энэ нь хүрээлэн буй
орчныг улам ихээр бохирдуулна.
Эндээс харж байхад хамгийн эхний асуудал бол энэ систем
одоохондоо өргөн тархаагүй байгаа тул ихэнх цахилгаан тээврийн хэрэгсэл
үйлдвэрлэгчид ердийн цэнэглэх системийг сонгосоор байна.
Дэлхий дээрх цахилгаан тээврийн хэрэгсэлтэй
холбоотой харж байгаа хамгийн том асуудал бол хүн амын дийлэнх хэсгийг хувийн
тээврийн хэрэгсэлгүй болгож, системтэй
илүү хамааралтай болгохын тулд тэдгээрийг хяналтын хөтөлбөр болгон ашиглаж байгаа
явдал юм. Та нийтийн автобуснд
суухдаа картаа уншуулж байгаагаар хяналтанд бүртгүүлж байгаа гэсэн үг юм. Сүүлийн
үеийн карт банкны карттай холбогдсон байгааг та мэднэ.
Засгийн газар болон ямарваа нэгэн эрх
мэдэлтэн
хүсвэл цахилгааны сүлжээг хааж, олон мянган цахилгаан машин ажиллахгүй
болно. Хамгийн муу нь цахилгаан тээврийн хэрэгсэл бүрэн ачаалалтай,
дижитал компьютерийн технологиос хамааралтай, бүх зүйл интернет гэгддэг
сүлжээнд холбогдсон тул засгийн газар ямар ч цахилгаан тээврийн хэрэгслийг хааж,
хөдөлгөөнийг хязгаарлаж чадна.
Хяналт тавихыг хүссэн иргэн бүрт гэсэн үг .
Өөр нэг зүйл бол хамгийн сайн цахилгаан машин ч гэсэн ашиглалтын хугацаа
дуусахаас өмнө ямар нэгэн
шалтгаанаар туулж чадах нийт милийн гуравны нэгийг л туулдаг гэж мэргэжилтнүүд
хэлж байна.
Бензин хөдөлгүүр нь дэлхийн хувьд тийм ч их асуудал биш болсон. Цахилгаан машинууд нь илүү
аюултай бөгөөд дэлхий дээр илүү их хохирол учруулах болно. Газрын тос буюу түүхий тос нь
дэлхийн царцдасаас үүсдэг, байнга шинэчлэгдэж байдаг ашигт малтмал юм. Харин батерейнд ордог хүнд метал болон лити гэх мэт элементүүд илүү хортой учраас анхааруулахыг зорьлоо.
Админ:
Дэлхий дээр эрдэмтийг 3 ангилж болохоор байна.
1-Зүрх сэтгэлээсээ хүний төлөө ажилж сэтгэж бүтээдэг
2-Шашны байгуулгын эвээн тэтгэгчдийн нөлөөн доор ажилдаг эрдэмтэд
3-Бизнес буюу мөнгө олж л байвал бидний эрүүл мэндийн талаар ерөөсөө санаа тавьдаггүй харин ч нэмж туршилт хийж байдаг кабалуудын эрдэмтэд. Сүүлийн 2 ангилалын эрдэмтэд нь Зүрх сэтгэлээсээ ажилдаг эрдэмтэдээ шахаж хааж эрх мэдэлтэй байгуулгуудаараа дарж байдаг учраас та бүхний газар тариалангийн хүнд ажлыг багасгахаар бүтээсэн тракторыг танк болгож, эрчим хүч гаргах физикын томьёог нь атомын бөмбөг болгож хувиргадаг болохыг бид мэднээ.
Хорватын алдарт эрдэмтэн Никола Тесла амьд ахуйдаа анхны цахилгаан машиныг бүтээж, өөрөө жолоодож 150км хүртэл хурдалж үзүүлж байсан бөгөөд тухайн үеийн хүмүүс хүлээж аваагүй гэдэг. Мөн далавчгүй нисдэг хөлөг ч бүтээж байв. Тэрээр хэлэхдээ “Хүн бол машин техникээс нэг их ялгаагүй дээ. Бид мэдлэгийг хуримтлуулж хадгалдаг төдийгүй биеэ дагаад сэтгэх чадвар бүхий технологи нээчихлээ. Түүнийг хөгжүүлж зөндөө ашигтай зүйл хийсэн ч болно” гэж ярьж байжээ. Шинэ зүйлд нөлөө бүхий бүлгийн дэмжлэг аваагүй л бол тэдгээр эрх мэдэлтнүүдээс ирэх шахалт дарамтнуудыг даах, амьдрахын тулд тэсэхгүй болтол нь хавчдаг байсан байна. Үүнийг хэлмэгдүүлэлтийн хүнд үеэр төсөөлж болох юм, үлдэж байгаа үр хүүхдүүдэд нь ч хүнд тусдаг болохоор мэдээж хэцүү учраас сонголт бараг л байхгүй байдаг, харин Теслаг яагаад өмч хөрөнгөтэй, гэр бүлтэй болж үр хүүхэдтэй энгийн нэгэн болоогүйг үүгээр тайлбарлаж болно. Тэрээр энэ хавчлагын тухай бараг дурдалгүй амьдарч байсан зочид буудалдаа нас барсан.
Яагаад өдий хүртэл угаарын хий ялгаруулж байгаль дэлхийг болон биднийг бохирдуулдаг машин техникийг ашиглаад байгаа тухай та бодоод нэг үзээрэй. Олон хүн машин дотроо угаартаж нас бардагийг бид бүгд мэднэ. Гэтэл дайны хажуугаар дажин гэгчээр зохион байгуулалттай гэмт хэрэгтүүдийг өөгшүүлж дэмждэг бүлэглэл хаа сайгүй байдаг. Манай оронд нийтлэг хэрэглэдэг цахилгаан бензин хослуулан ажилдаг тоёота приүс машиныг бүгд мэднэ, энэ машин маань бензин бага хэрэглэдэг учраас нүүрстөрөгчийг бага хувиар ялгаруулдаг. Тэр угаарын хийг шүүдэг фильтер, Катализатор нь машины яндангаас гарч буй 270 орчим хот хийг шүүдэг учир шүүлтүүргүй явах нь агаарын бохирдолд их муу нөлөө үзүүлдэг.
-Авто машины яндагийн шүүлтүүрийг ямар зорилгоор хулгайлж хилээр гаргадаг вэ? гэдэг нь ойлгомжтой, биднийг хордуулах санаа агуулж байдаг байх нь.
Та ашиглаж дууссан хуруу зайгаа жирийн хог
хаягдалтай хамт хаячихдаг юм биш биз?
Гар утас, камер, нөүтбүүк, цаг, удирдлага, хүүхдийн
тоглоом, гар чийдэн, сонсголын аппарат гэх мэт тоочоод баршгүй олон зүйлс
зайгаар ажилладаг
Дахин
цэнэглэгддэг, цэнэглэгддэггүй, нэг удаагийн, алкалин, аллиминум, товчон, гелэн,
литин, ион гэх мэт маш олон төрлийн, янз бүрийн зориулалтаар
бүтээгдсэн зайг бүгдийг нь дурдвал дуусахгүй.
Эдгээр олон зайн төрлөөс хүмүүс бид ахуйн хэрэглээ, өдөр тутмын амьдралд хуруу зай гэж хэлж заншсан зайг хамгийн түгээмэл хэрэглэж байна.
Хуруу
зайг бид маш олон зүйлд хэрэглэж дуусмагц нь хогийн савандаа хаячихдаг. Гэтэл зай нь өөртөө кадми, хар тугалга, мөнгөн
ус, лити зэрэг хортой металл өөртөө агуулдаг бөгөөд байгальд
төдийгүй хүний биед сөрөг нөлөө үзүүлдэг.
Хаягдал
зай хураагуур нь гаднын нөлөөнд өртөн задралд орж хөрс, ус агаарыг
бохирдуулснаар хүн, амьтанд шууд нөлөө үзүүлэхээс гадна усны амьтад болон
бохирдсон хөрснөөс ургасан ургамлаар дамжин амьтан болон хүмүүс бидэнд дам
нөлөө үзүүлдэг байна.
Та бүхний харж байгаачлан одоогоор манай
улсад ямар ч устгал болон дахин боловсруулалт хийх зохицуулалт гараагүй байна.
Үүнийг бий болгохын тулд эхний ээлжинд хаягдал зай нь байгалд хаягдахаараа
ямар их хор хөнөөл учруулдгийг ухамсарлан ядаж нэг газар цуглуулж, төвлөрүүлье
гэсэн зорилготойгоор
доорх ажлыг зохион байгуулж байна.
Нэг ширхэг аюулт хог хаягдал буюу зайг жирийн ахуйн
хог хаягдлын ууттай хогонд хаяхад тэр ууттай хог тэр чигээрээ аюултай
хог хаягдалд тооцогддог. Тийм учраас
зайг зайлшгүй ялгаж хаях нь чухал.
Нэг ширхэг хуруу зай нэг м/кв хөрсийг
бохирдуулж, ойролцоох 8000 литр усыг хордуулж,
бохирдуулдаг.
Иймд цэнэггүй болсон зайг жирийн хог
хаягдлын хамт хаяхаас татгалзаж, зориулалтын цэгүүдэд тушааж хэвшвэл
хаягдал зайтай холбоотой цаашдын шийдлүүд гарах хугацааг түргэсгэж,
нэгдсэн зохицуулалттай болоход чухал түлхэц болох болов уу.
ХАЯГДАЛ ЗАЙГ
ХААНА ТУШААХ ВЭ?
Та бүхэн хэрэглэсэн
зайгаа ямар ч төрлийн хогтой хамт холилгүй хадгалж байгаад Засгийн газрын ордны
зүүн талд байрлах City Tower-ын 12 давхарт байрлах Монголын Хог
Хаягдлыг Дахин Боловсруулах Үндэсний Холбоо-ны 1204 тоотод тушаах
боломжтой. Мөн албан байгуулга болон дэлгүүрүүдэд батерей цуглуулах сав бий
болгосон байгаа.
No comments:
Post a Comment